דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצללות: מושגים 

מאת    [ 11/11/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 3509 פעמים ]

להלן מדריך קצר ובו מעט הסברים על המושגים העיקריים שבהם אפשר להיתקל כאשר בוחנים את המגוון של סוגי הצללות שקיימים בשוק.

הצללות: המילה הצללות מתייחסת לתחום שלם שכולל מגוון סוגים של פתרונות הצללה שונים. חברות שונות מציעות היום מגוון גדול של פתרונות שנועדו להגן מפני השמש הקופחת. פתרונות הצללה נועדו ללקוחות פרטיים בבתים, דירות או מחוץ לבית; הם נועדו גם ללקוחות עסקיים שמבקשים לדאוג להגנה על הלקוחות שלהם במסעדות ובבתי קפה, בעמידה בתור או בהגנה על כלי רכב וכדומה. התחום של הצללות מקיף נושאים מגוונים ביותר ומציע סוגים שונים של פתרונות בטכניקות שונות, במגוון חומרים, בעיצובים שונים ובמחירים שונים.

מרקיזה: פתרון הצללה שזכה לפרסום רב נקרא מרקיזה. סוכך מרקיזה הוא סוכך נפתח ונסגר. הוא עשוי בד שמורכב על מסגרת מחומר כלשהו שניתן להתקין מעל המרפסת, מעל חלון או מעל החצר. מקור המילה בעברית הוא מהמילה הצרפתית שמשמעותה אציל חשוב. המילה התגלגלה לאנגלית שם היא ניתנה לאוהלים גדולים של קרקס וכדומה (אולי כיוון שלאצילים החשובים היו אוהלים מפוארים שליוו אותם בצאתם לקרב או למסע עם כל המותרות החשובות) או לבדים שנושאים את שם בית העסק שמעליו הם מוצבים וייתכן שזהו מקור המילה בעברית. ישנו גם כובע צרפתי שקרוי מרקיז וייתכן שזהו המקור למילה. כך או כך, פתרונות הצללה מסוג המרקיזות פופולאריים במיוחד בארץ. הצללות אלה מאפשרות מודולאריות בשימוש שלהן וניתן להתאים את הפתיחה והסגירה בהתאם לעונה ולשעת היום. ניתן למצוא סוגים שונים של הצללות מסוג זה שנבדלים בטכניקת התפעול שלהם (על-ידי מנוע או ידנית), החומר שממנו הם עשויים (בד, פלאסטיק, מתכת, עץ וכולי,) בעיצוב על מרכיביו, בגדלים ובצורות ובמחירים שלהם.

פרגולה: במקור, פרגולה היא מבנה מעץ או מאבן שמעניק הצללה בגינה. עם הזמן המילה פרגולה גדלה כדי לכלול כל גגון או מבנה מעץ או מתכת שנועד להעניק צל בחצר, במרפסת או על הגג. דירות רבות מתהדרות בפרגולה מסוג כלשהו במרפסת או על הגג. ניתן גם למצוא פרגולות נפתחות ונסגרות שמעניקות פתרונות הצללה מודולאריים. הצללות מסוג זה יכולות להופיע בעיצוב נאה שמוסיף למראה הכללי של מגרשים או דירות שבהם הן מותקנות.

סוככים: זהו שם כללי למגוון של פתרונות הצללה שקיימים בשוק. המילה סוככים היא לעיתים מילה שמחליפה את המילה הצללות. עם זאת, סוככים יכולים להיות מיועדים לא לפתרונות הצללה אלא להגנה מפני הגשם ושאר פגעי מזג האוויר. ישנם, אם  כן, סוגי סוככים שמתאימים להגנה מהמש ומספקים הצללה וישנם סוככים שנועדו למחסה מפני הגשם. ישנם גם סוגי סוככים שמספקים גם פתרונות הצללה וגם מחסה מגשם.

כיסויים: פתרונות הצללה אלה נועדו לפרויקטים מיוחדים או להגנה נקודתית של אובייקטים והשקעות נדל"ן. כיסוי יכול להיות מיועד למכונית כדי להגן עליה מפגעי מזג האוויר. ניתן להזמין כיסויים מחומרים שונים ובגדלים ספציפיים בהתאם לצרכים של הלקוח. כך ניתן להזמין יריעות תפורות בגודל ובצורה מסוימת שנועדו לספק את צרכי הלקוח בפרויקט ספציפי, להגנה על רכוש או על מגרשים בגדלים שונים. הגמישות בייצורם של כיסויים הופך אותם לפתרון הצללה מעולה למי שזקוק לפיתרון פרטני ומותאם אישית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב